tirsdag 14. september 2010

Deilige små barneføtter!

Det finnes vel ikke noe mer vidunderlig i verden enn små babyføtter? Jeg hadde avtrykk av eldstejenta fra før i en slags avstøpsmasse men ikke i støpesten. Da jeg fikk Mira bestemte jeg meg for å få føttene deres støpt i støpesten og hadde hørt mye bra om lifestone. Jeg fikk tilsendt støpekasett og tok avtrykk av Miras fot. Da Ronja var blitt 3 var det ikke det samme å ta avtrykk av hennes fot så jeg forhørte meg med lifestone og det viste seg at de kunne bruke mitt gamle avtrykk. Så da sendte jeg inn avtrykkskasetten og det gamle avtrykket sammen og fikk tilbake to herlige små støpestener med føttene deres. Disse var ganske små og jeg var litt usikker på hvordan jeg skulle fremheve dem. 

Jeg endte opp med å lime grå lin på en papp plate. Den satte jeg i en hvit ramme fra ikea og limte deretter støpestenen på platen med grå lin.


Jeg kan trygt anbefale lifestone til alle som vurderer å forevige barnas avtrykk, og de har mange varianter å velge mellom. Å få laget slike avtrykk er imidlertid ganske dyrt. Så for den som ikke ønsker å bruke så mye penger på dette finnes det mange gode "gjør det selv" alternativer å få kjøpt. Jeg har laget avtrykk av hendene selv med en kit jeg fikk kjøpt på Kreative Hender på Ålgård. Synes disse også ble veldig fine. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar