søndag 21. november 2010

Mens du koker poteter...


Kan du gjøre som meg! Husbonden sa til meg idag - "Kjære, du tar multitasking til et helt annet nivå.." Han refererte til at jeg kokte poteter, stekte svinebiff, sydde sammen et linhjerte og danset grunntrinn til salsamusikk - alt på samme tid. Jeg smilte bare og sa - det er så kjedelig å koke poteter. Best å utnytte tiden.  Han flirte bare og ristet litt på hodet.

Så ja.. Idag laget jeg mitt første linhjerte. Det ble ikke perfekt, men så var det da første forsøk. Det blir nok laget flere av disse. Tror det kan bli mye fint fremover mot jul - jeg har lånt symaskinen til mor. Planen er å sy en hel del linhjerter som skal brukes til julepynt.

Slik gjorde jeg:

 

Først klippet jeg ut et passelig hjerte og la til litt ekstra stoff til sømrom. Til oppheng brukte jeg litt tykk hyssing som jeg knyttet en knute på.


Deretter la jeg hyssingbiten som vist på bildet over og sydde rundt hele hjertet untatt en liten åpning i siden på hjertet.
 

Så vrengte jeg hele hjertet. Jeg brukte en blyant til å få spissen ordentlig utover. Deretter fylte jeg hjertet med vatt til det ble passe fyldig. Så sydde jeg sammen hjertet mens jeg danset salsa og kokte poteter. 
Dette ble ikke det fineste hjertet i verden men dette tror jeg nok at jeg skal få dreisen på etter hvert. Gleder meg til å lage noen hvite med engleservietter og decoupagelakk. Da vil jeg bruke blondebånd istedenfor hyssing.

MEN - Jeg er ingen sydame! Det fikk jeg erfare da jeg idag sydde de lystette gardinene til minstejenta sitt rom. Jeg tenker alltid at ting er lettere enn de er og at detder skal jeg også fåtil! Jeg gjorde da det også på et vis, det ble gardiner, men svigermor vil nok gremme seg når hun ser resultatet nøye i sømmene. Hun er veldig flink til slikt nemlig og det er visst ikke jeg :) Jeg skal skrive litt mer om disse gardinene senere når de er hengt opp på plass og jeg får tatt noen bilder. 

Søndagen tro har vi også kost oss sammen som familie og gått tur. Vi har virkelig hatt en herlig søndag. Toppen av Rossåsen er et bra turtips for alle som bor i nærområde og har barn. Der har de nemlig lekeplasser på rekke og rad og disse har leker som ikke alle andre lekeplasser har. Karuseller, Klatrestativ, taubane og hengebruer for å nevne noe. 

Ellers så er det jobb igjen imorgen. Blir rart etter så lang tid hjemme i permisjon. Jeg gleder meg egentlig til å komme inn i rutiner igjen men jeg vil nok savne å kunne bruke så mye tid sammen med barna. 

Ser også at det er kommet til noen nye følgere! Veldig kjekt! Velkommen skal dere være! Og ellers takk for alle de hyggelige kommentarene jeg får! Det setter jeg pris på!

Klem

5 kommentarer:

  1. Hjertet ditt ble riktig fint det :) *♥*

    SvarSlett
  2. Det ble fint:-) lykke til i jobb igjen!

    SvarSlett
  3. Detta var da ikke verst, syns du får det til, kan du bruke servietter på stoff?
    Vi skal ha juleverksted på onsdag, gleder meg.

    Klem Åse

    SvarSlett
  4. Syns du er flink jeg!!
    Likte den med multitasking,hi,hi!
    Nytt ord for meg!
    Ha ein fine mandag på Figgen.
    Lykke til på jobben.
    Store klem fra Sol

    SvarSlett
  5. Det var godt jobbet, og så fine hjerter.

    SvarSlett