onsdag 3. november 2010

NIB Utfordring - Kom inn i min stue

 

Da var det ny uke og ny utfordring fra NIB - Norskeinteriørblogger. Denne gangen er utfordringen å vise frem sin stue. Jeg har derfor satt sammen et knippe bilder fra min stue og håper den kan falle i smak. Det er alltid tøff konkurranse på disse utfordringene og jeg har derfor ikke de store forhåpningene men det er gøy å dele erfaringer og inspirasjon med andre. 


Hjerter i vinduene. Disse hjertene har telys holdere inni og de gir kjempestemning når kvelden siger på. Har hengt en prisme under for å gi tyngde. Hjertet er kjøpt på Feel og prismene på Lampehuset. 


Dette bordet og salongbordet er bruktfunn fra finn.no. De var mørkbeiset og lakket. Jeg grunnet og malte dem med bengalakk og fikk helt nye stuebord for bare 600kroner. Bordene er malt i fargen Chi.


Dette må nok være favoritten i stuen. Min herlige rokokkostol som jeg selv har malt og trukket om. Det viser at man ikke alltid trenger bruke en formue for å få et unikt møbel. Stolen er kjøpt på finn.no malt med fargen Bomull i Lady Interiørmaling og trukket med grå lin fra IKEA. Den er ikke helt ferdig men står likevel i stuen min og høster ros. 


Jeg elsker kontrasten mellom hvitt og grått og de nye putene mine fra Feel myker opp sofaen min. Det samme gjør teppet i bakgrunnen som egentlig er et sengeteppe fra IKEA.


 

Peiskos i stuen. Jeg elsker vedovnen vår og den herlige murveggen som holder veen på plass. Synes dette er en smart og dekorativ løsning for å slippe vedkurven på gulvet.

Jeg har to herlige sofakroker i min stue. En tv-krok og en kosestue. Min andre sofakrok i stuen er tv kroken og her kommer det noen bilder fra den.


Jeg mangler litt på dekoren på veggene men det kommer. Enn så lenge er dette en lys og trivelig krok hvor vi tilbringer masse tid sammen som familie. Skapet er egentlig et garderobeskap som jeg har pusset opp selv. Dette skal opp på soverommet, men enn så lenge står det i stuen. 


Jeg elsker telys, kubbelys og lysestaker i alle mulige varianter men det blir fort rotete. Samle dem sammen på et fat og du har organisert kaos som gir atmosfære og stemning i stuen.


Lysfatet i stuen med selvdekorert kubbelys.


I denne sofaen har jeg også lyse puter. Denne puten har jeg laget selv med servietter og Decoupagelakk for tekstiler. En billig og enkel måte å få dine helt egne puter uten at det koster en formue.

Det var mitt bidrag til NIB utfordringen! Gleder meg til å se de andre bidragene! Ta dere en tur innom HER og se, det er masse god inspirasjon å hente!

Ha en herlig dag! 

6 kommentarer:

  1. Kjempefin stue du har,og den stolen var knall!!
    Ha en fin kveld!
    Velkommen til giveaway hos meg!
    Klem fra Sol

    SvarSlett
  2. Sykt fint hjemme hos deg Renate! :) Bare lurte på ein ting, hvis eg vil male mine sorte rammer hvite, koss e d best å gjør det? :)

    SvarSlett
  3. Eg hadde enten spraylakkert di med vanlig spraylakk fra Biltema eller grunna med heftgrunn og malt med lady interiørmaling :)

    SvarSlett
  4. Så koselig stue du har, husker jeg var i figvedbakken 17 og leverte en grønn baby stol du kjøpte av meg:)) Syns huset deres var kjempe fint, og skikkelig rart var det at jeg ramlet innom bloggen din via Nib idag....:))
    Lykke til i utfordringen!!!

    SvarSlett
  5. Flott stue, og vakre detaljer!

    SvarSlett
  6. Kjempe fin stue du har! Og så flott med to sofakroker! Lurer på en sak, hvor er den beige sofaen fra?

    SvarSlett