tirsdag 2. november 2010

Når søtsuget melder seg - Kake på 1 min!


Dette vil dere kanskje ikke tro, men det er faktisk mulig å lage en herlig liten sjokoladekake på 1 min. Saftig og god. Idag har jeg laget min første Mug Cake. Jeg kan dessverre ikke si at resultatet ble perfekt på første forsøk. Den første svidde jeg og den andre ble litt tørr, men jeg prøvde igjen og da ble den saftig og god! Dette vil Røverdatter elske!
Her har dere KoppKaken!

Dette trenger du: En stor kopp, 4 ss hvetemel, 4 ss sukker, 1 ts bakepulver, 2 ss bakekakao, 3 ss melk, 3 ss olje og 2 ss margarin (som du smelter). Jeg hadde også en halv ts vaniljesukker i røren.

Slik gjør du: Bland først alt det tørre, deretter blander du i alt det "våte". Hell røren over i koppen og sett den i mikrobølgeovnen. Kaken stekes på 1000 watt i omtrent 1 minutt. Kaken skal være myk og saftig men ikke deigete. Du må prøve deg litt frem fordi effekten kan variere fra micro til micro.

Enjoy!

3 kommentarer:

  1. Høres skummelt enkelt og godt ut, og blir nok garantert prøvd når søtsuget er over meg!!!!

    SvarSlett
  2. Oi oi - ser og høres farlig godt ut! Men må selvfølgelig prøves he-he ;0) Klem fra meg

    SvarSlett
  3. Nei nei nei. Dette er jo kanon!!! =) Mmmm...

    SvarSlett