mandag 13. september 2010

Jippi! Min nye stol er snart ferdig!

Jeg er snart ferdig med min gamle rokokkostol! Denne kjøpte jeg via Finn.no for 500kr. Det første jeg gjorde var å ribbe stolen. Deretter vasket jeg den grundig og rubbet den med helt fint sandpapir. Deretter fikk den 2 strøk med heftgrunn. Deretter malte jeg den 4 strøk med lady interiør glans 40. Farge eggehvit. Når den hadde stått og gjennomherdet i noen dager stiftet jeg på nytt trekk i grå lin. Jeg er kjempefornøyd så langt. Jeg mangler fortsatt møbelbånd men det er lett å forestille seg hvordan sluttresultatet blir. Jeg har dessverre ingen før bilder men her er stolen så langt; 







Den er utrolig god å sitte i og har nydelige utskjæringer. Denne skulle bli brukt som kontorstol men nå som jeg ser resultatet tror jeg sannelig den må få sin plass i stuen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar