tirsdag 21. september 2010

Mye ligger i detaljene

Det er ofte de små detaljene som gjør hele forskjellen. Hjemme hos oss er det heller uferdig og nesten ingen detaljer er på plass. Vi har mye å ordne før jeg kan begynne på den endelige stylingen, men jeg gjør bittesmå grep hele tiden. Her er noen detaljbilder av små detaljer hjemme hos meg. 
Dette er de hjertene jeg beskrev i forrige innlegg. Synes de ble kjempefine i vinduene hjemme hos oss, og ekstra fine ble de da jeg hang på den ekstra prismen under. Ga dem liksom litt mer tyngde. 

Et nydelig gammelt glass med en kunstig rose oppi. Skulle jo egentlig hatt en ekte, men da må jeg passe på å bytte den ut hele tiden... 

Disse krukkene står i gangen vår under home bokstavene som jeg har hengt opp på murveggen. Disse var i utgangspunktet ulik farge men jeg har malt alle hvite.

Da vi overtok huset sto det igjen masse Norgesglass, disse er utrolig dekorative. Jeg har fyllt noen av mine med lys. Skal også pynte dem med blonder og hyssing når jeg bare får komt meg ut i butikken og kjøpt det jeg trenger. Jeg har mange flere av disse og skal bruke de fleste til kjøkkenet etterhvert, samt noen til lyslykter.

På badet har jeg akurat skaffet meg disse to. En såpedispenser og en liten krukke til bomull. De er kjøpt på Nille av alle plasser, men selv om dette ikke akurat er merkevare synes jeg de gjør seg veldig bra på badet mitt. Nok et bevis på at man ikke trenger være rik for å gjøre det litt triveligere rundt seg. 

Jeg har merket meg at besøkstallet har steget litt raskere de to siste dagene og det setter jeg utrolig stor pris på! 

I morgen skal jeg se om jeg får begynt på å male den gamle tv-benken vår slik at jeg kan bli ferdig i den andre enden av stuen også. Den er svart men skal selvfølgelig bli hvit. Åsså skal den få nye ben i stål. Tror det vil gjøre seg. Oppdaterer selvfølgelig så fort det er gjort :)

Ikveld har jeg vært på svømming med eldstejenta Ronja mens mor har passet Mira. Det er kjempegøy å være med henne på svømming. (Det er egentlig mannen min som pleier å ta henne med, men i kveld er han og hjelper foreldrene mine med å legge gulv i Westcampen deres). Hun har blitt så flink! Hun stuper, svømmer under vann og dukker etter ting på bunnen. Hun storkoser seg, og nå har vi fått plass til Mira også - kjempegøy!! Nå er en lang dag over og jeg er egentlig skikkelig trøtt, men før sengen kaller skal jeg krype ned i sofaen,koble av og nyte en stor kopp med Maroccan Mint te.


Ha en fortreffelig kveld alle sammen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar