mandag 20. september 2010

Kom inn i min stue!

Jeg har ikke til nå vist noen hele rom men her kommer noen få bilder fra den ene enden av stuen vår. Her har vi fått ny sofa. Jeg elsker hvit stil, men synes det blir litt mye når absolutt alt er hvitt. Derfor valgte vi en varmgrå sofa som passer veldig godt til hvitt. Stuebordene har jeg jo allerede blogget litt om, og i forrige innlegg skrev jeg litt om seksjonen. Det er jo ikke lenge siden vi malte stuen men jeg vurderer allerede å male veggene i en litt hvitere fargetone. Den vi har nå heller mot creme. Den lille lampen i vinduet mangler skjerm, så det må jeg få tak i snart. Veggene er heller ikke dekorert og jeg skal ha opp både bilder og vegglysestakerpå sikt. Jeg har bare ikke funnet noe som jeg har fallt for. I vinduskarmen henger det noen hjerte telysholdere som jeg har kjøpt på Feel. Disse elsker jeg og de gir et kjempefint lys når de tennes på kvelden. Jeg har pyntet dem litt ekstra ved å henge en prisme fra en lysekrone under hver. Disse hjertene viser på bilde to men jeg skal prøve å få tatt et litt bedre bilde av disse senere.

Den andre enden av stuen er ikke ferdig stylet, men jeg legger inn bilder av den delen også så snart jeg er ferdig. Har planer om å få dette til i løpet av en uke eller to. Jeg elsker grått og hvitt og er veldig glad i lilla. Jeg liker chabby chic og den romantiske/nostalgiske stilen. Stilen vår er nok litt mer moderne, men jeg vil påstå at den er inspirert av nostalig, gjenbruk og fransk landstil. 

En annen ting jeg liker godt er å blande teksturer ved hjelp av pynteputer og ulike tepper. Blonder, lin, crepe, silke og bomull. Til sammen gir dette varme til en ellers enkel sofa. 
Det blir nok noen endringer fremover og jeg vil selvfølgelig oppdater etterhvert som ting blir ferdig eller endret.

Nå får jeg straks besøk og vi skal kose oss med restene av Oreokaken fra igår. Hjelp og trøste, godt jeg får hjelp til å spise den opp slik at ikke alt går direkte til mine hofter! Som en venninne av meg alltid sier - God, if you can't make me thin make my friends fatter!

Ha en strålende dag! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar