lørdag 18. september 2010

Kjært er minnet


En sliten sjel i en gammel kropp
En mann som ligger for døden
La smerten forlate hans syke kropp 
Gi ham vinger og la ham fly
Et åpent sinn i en mann uten liv
En mann som ligger for døden
La ham gå for jeg kan se at han lider
Gi ham vinger og la ham fly
En gammel mann min farfar
En mann som betydde mye for meg
Du lukket hans øyne og slapp ham fri 
Du gav ham vinger og lot ham fly

Dette diktet skrev jeg like etter at farfar døde, jeg var 14 år da, og jeg leste dette diktet i begravelsen hans. Jeg vet ikke om noen fikk med seg hva jeg leste for jeg gråt så fælt at hele kirken også begynte å snufse. Diktet fant jeg sammen med bibelen til farfar da jeg ryddet utav en stor seksjon som jeg holder på å pusse opp. Minnet om farfar er levende og jeg tenker ofte på ham. Jeg er ikke kristen selv men synes gamle bibler er vakre å se på så jeg ble kjempeglad da jeg fant den. Den har vært tapt i flyttelasset en stund, men nå skal den få sin plass i seksjonen. Eller kanskje i et stilleben på en skjenk eller noe.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar