mandag 20. september 2010

Verdens beste kake?

Oreokaken er en hit blandt mine venninner og i går hadde jeg besøk av to av mine beste venninner. Da hadde jeg selvsagt en oreokake på lur. For dere som ikke har smakt den - her er oppskriften. Jeg er ingen baker så hvis jeg kan så kan du!


450gram Oreokjeks
100gram smeltet smør
2pk Tine Kremost Naturell
2,5dl melis
3,5dl kremfløte
2,5ss sukker
1 pose Toro sjokolademousee
3dl melk til moussen


Legg 1/4 av Oreo kjeksen for seg i seg i en skål.  Disse brekkes opp i småbiter. Resten av kjeksen puttes i en pose og smuldres til veldig små biter.
Smelt smøret og hell det over kakesmulene i en bolle. Bland godt - smør/trykk blandingen ut i en form. Bruk en 24 cm rund form.

Bland kremost og melis med en mixer så det blir en luftig og kremete masse. Kremfløte og sukker piskes til stiv krem. Halvparten av den stivpiskete kremen røres forsiktig inn i den ferdige ostemassen. Smør massen over kakebunnen og legg oppi halvparten av kakebitene du har satt til side. Sett i kjøleskap 30 minutter.

Lag sjokolademoussen i henhold til pakningen og rør inn de siste kakebitene i moussen. Smør sjokolademoussen over kaken og sett i kjøleskap 1 time til. Når kaken har stått 1 time smører du restene av den stivpiskede kremen på toppen av kaken. Pynt med sjokoladesaus. 

Dersom kaken får stå over natten er den ekstra god!

Bon Appétit!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar