lørdag 18. september 2010

Ny gammel hagebenk!

God morgen! Med småbarn i hus blir det ikke sene morgener mer. Deter opp klokken 07.00 uansett - lørdag intet unntak. Har gått noen dager siden sist innlegg nå så tenkte jeg skulle få lagt ut litt diverse. Jeg begynner med hagebenken som jeg har gitt en overhaling. Denne benken var mor og far sin og jeg var så heldig å overta den da de flyttet i leilighet. Den var gammel og slitt og behøvde litt omsorg. 

Alt tre pusset jeg med en slipemaskin før jeg grunnet med Vesir. Etter at Vesiren hadde tørket malte jeg 3 strøk med Optimal husmaling i fargen antikkhvit. Sidene på benken pusset jeg med en stålbørste før jeg strøk på godt med rustmiddel. Deretter malte jeg to strøk med Bengalakk i fargen Koksgrå. Synes den ble ganske sjarmerende og jeg gleder meg til pynte den opp med blomster etc neste sommer.


På bildet under hadde jeg såvidt begynt å pusse den litt men du kan se litt av den gamle lakken. Den var skikkelig avflasset og metallet var fullt av rust.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar