lørdag 18. september 2010

Så god som gammel!

En helt vanlig furukrakk fra IKEA kan med litt bearbeiding bli en herlig shabby krakk. Den må først pusses litt og vaskes. Deretter males den med heftgrunning. Mellom hvert strøk pusses den litt på naturlige slitasjesteder. Når du har malt så mange strøk som du synes er passe lar du den stå og herde noen dager før du gnir den inn med møbelvoks. Møbelvoks fås kjøpt på alle coop bygg butikker. TIPS! Jeg beiset den med en mørk grå beis før jeg malte den. Dette gjorde jeg for å få en mer markert og "ekte" slitasje. Samtidig passer den gråe undertonen veldig godt til mitt ellers hvite og grå interiør. 





 
Man må ikke være rik for å få slike skatter i hus. Denne krakken koster 79 kroner på IKEA og samme teknikk kan brukes på alt av tre og furu. Jeg er nå på jakt etter et gammelt furu garderobeskap og en brødboks som jeg kan pusse opp med samme teknikk. På loppemarked eller finn.no kan man gjøre gode funn som ikke nødvendigvis koster så mye. Ved å behandle dem på denne måten og evt sette på nye knotter og male på dekorskrift etc så kan man skape sjarmerende interiør med innslag av nostalgi til en billig penge. Dette blir både chabby og chict!


Ha en strålende dag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar