lørdag 9. oktober 2010

Ny pynt på bordet

For en tid tilbake kjøpte jeg noen kurver med hank på fretex. Jeg synes de hadde potensiale men jeg visste ikke helt til hva. De var i lys stråfarve og egentlig ganske kjedelige. Jeg tok ikke før bilde men her er en av kurven etter at jeg malte den hvit. Ja, de måtte selvsagt males hvite. De er ikke malt heldekkende - de måtte jo se litt gamle ut.


Etter at de ble malt hvite sto de slik lenge uten å bli tatt i bruk fordi jeg ikke visste helt hva jeg skulle gjøre med dem. Men idag kom åpenbaringen. Jeg buntet sammen noen hvite kronelys og surret noen nostalgiske servietter rundt. Deretter surret jeg hyssing og ett brunt tynnt silkebånd rundt og knyttet en sløyfe. Deretter satte jeg denne bunten nedi kurven og synes det ble riktig så dekorativt. 




Det passet egentlig veldig godt at denne ideen kom nå fordi jeg nå kunne oppdatere bordpynten på stuebordet. Den ene av disse kurvene plasserte jeg på et trebrett sammen med noen lys og lykter i sølv. Dette brettet har jeg i to størrelser. Vi fikk dem av jobben til mannen min en jul og jeg liker dem kjempegodt. Synes kurven med lys passet kjempegodt her.



I går kveld dekorerte jeg også en av tre pappesker som jeg har kjøpt på Kreative hender på Ålgård. Det var et sett med 3 pappesker som passet oppi hverandre. Alle tre skal dekoreres og holde litt av dekorstæsjet mitt. Meningen er at disse skal være såpass fine at de kan stå fremme uten at det gjør noe. 

Tips:
Dette kan gjøres med hvilken som helst pappeske, skoesker eller lignende. Først malte jeg den grå for så å male den hvit og slitt. Deretter limte jeg på et nostalgisk bilde som jeg rammet inn med blonde og et silkebånd i mørkebrunt. Festet deretter et lite stålkors i sløyfebåndet. Synes den ble koselig jeg, og jeg gleder meg til å få ferdig de andre to også. 




Sånn, dette ble et langt innlegg men håper det var verdt lesningen.

Stooor lørdagsklem!

2 kommentarer:

  1. For en nydelig kurv!! Du "innredet" den fint også:) Og dette innlegget var virkelig verdt lesningen:) Som alt annet du skriver:)

    Klem:)

    SvarSlett
  2. Takk :) Så utrolig snille dere er som tar dere tid til å gi så positiv tilbakemelding! Det varmer!

    Klem

    SvarSlett