tirsdag 5. oktober 2010

Tacopai

Denne oppskriften har jeg fått av min herlige svigerinne Anita og den må bare deles. Både min mann og min datter var veldig fornøyd med middagen idag. 

Paibunn
5 dl Hvetemel
2 klyper salt
2 ts bakepulver
50 gram margarin
1,5 dl kald melk

Bland alt det tørre. Kaldt smør smuldres i. Kna inn melken til det blir en smidig deig. Klem denne ned i en paiform.

Alt det gode som skal oppi
1 pk kjøttdeig
1 løk
1 pose tacokrydder
3 tomater
1 boks creme fraiche
1 fedd hvitløk
2 ss majones
2 klyper pepper
Revet ost til gratinering

Stek kjøttedeig og løk, bland inn tacokrydder og spe på med 1dl vann. Spre dette over deigen. Hakk tomatene og legg dem over kjøttdeigen. Bland creme fraiche, majones, hvitløk og pepper i en bolle. Hell så over formen. Topp med rikelig revet hvitost.

Stekes på 200 grader i 20 - 30 min (ikke varmluft). La paien hvile 5 -10 min før servering, da er den best.


Bon Appètit!

1 kommentar:

  1. Den tacopaien ser nydelig ut! Skal prøves :) Men 1 pk kjøttdeig, vil det si ca 400 gram?
    Hanne

    SvarSlett